06-52/531-513 ugyfelszolgalat@dvparking.hu 4027 Debrecen, Füredi út 27. I. emelet
HU
Történet

Debrecenben a kilencvenes évek elejére, annyira megnőtt a gépkocsi forgalom, hogy az élhető város érdekében szabályozni kellett a parkolás rendjét. A cívisvárosban 1993 óta kell fizetni a parkolásért. A fizető várakozóhelyek használatát és üzemeltetését Debrecen Megyei Jogú Város Közgyűlése a 20/1993. (V.24.) Kr. sz. alaprendeletével szabályozta. A rendeletet, az elmúlt évtizedekben a város közgyűlése több alkalommal módosította.

A fizető parkolóhelyek számát a korábbi 450-ről mintegy duplájára emelték, a belvárosban két díjövezetet alakítottak ki. A parkolás díját egyes területeken díjbeszedőknél, máshol parkolóóráknál, valamint automatáknál kellett kifizetni.

A kilencvenes évek elején, a város a gazdasági szempontokat figyelembe véve a fizető várakozóhelyek üzemeletetésével a Centrum Parkoló Kft.-t bízta meg. Ez a társaság végezte 2001. december 31-éig, a felszíni fizető várakozóhelyek üzemeltetését. Ebben az időszakban a kézi díjbeszedésről folyamatosan tért át a társaság az automatás díjfizetésre. Az üzemeltetési ciklus végére 35 darab Siemens Prisma típusú automatát telepített a társaság.

Debrecen Város Közgyűlése 2001-ben írt ki új pályázatot az 1987 fizető várakozóhely kizárólagos üzemeltetésére. A pályázat eredményeként, az üzemeltetési jogot a DKV Debreceni Közlekedési Rt. nyerte el, a 2002. január 1. és 2006. december 31. közötti időszakra.

2002-ben, 26.000 m2-en, 1987 parkoló állt a gépjármű tulajdonosok rendelkezésére. A belvárosban 35 parkolójegy-kiadó automata működött.

Az eltelt időszak alatt számos fejlesztést végzett el a társaság, melyekkel a rugalmasabb parkolási lehetőséget, valamint a gyors ügyintézést próbálták elérni.

A DKV Rt. 2004 szeptemberében ügyfélszolgálati irodát nyitott, a Malomparkban. A társaság a szolgáltatás színvonalának növelése érdekében a Salétrom utcai személyszállítási, valamint a Blaháné utcai parkolási ügyfélszolgálatát összevonta és az újonnan kialakított helyre költöztette át.

A Malomparki ügyfélszolgálaton, egy helyen lehetett intézni az utazással kapcsolatos panaszokat, pótdíjazással kapcsolatos ügyeket, valamint a parkolással összefüggő kérdéseket is itt lehetett rendezni. Az ügyfélszolgálat tevékenysége az eddig is értékesített parkolási értékszelvények mellett, utazási bérlet és vonaljegy értékesítéssel bővült. A DKV Rt. az átalakítás során törekedett a korszerű, az ügyfelek igényeit kielégítő ügyfélszolgálat kialakítására. Az ügyfelek kiszolgálása azóta is itt történik, nyitva tartási időben..

Az ügyfélszolgálat munkáját a parkolási ügyviteli program teljes körű alkalmazásával, az utazással kapcsolatos események feldolgozását a korszerű nyilvántartó és feldolgozó szoftver fejlesztésével valósították meg.

A gyors kiszolgálás érdekében, az ügyfélszolgálati irodában működő számítógépes rendszert továbbfejlesztették, mellyel lehetőség nyílt többek között a parkoló kártya bevezetésére. Ez a fizetési mód megkönnyíti a jegyváltást és egyre közkedveltebb városunkban.

A 2010-es évek elejére, már 52.000 m2-en mintegy ötezer parkolóhelyet üzemeltetett a DKV, az automaták száma pedig száz fölé emelkedett. A parkolási tevékenységben parkoló őr, ellenőr, műszerész és ügyfélszolgálati munkatársak segítik az ügyfelek teljes körű kiszolgálását, és a megfelelő szintű parkolási szolgáltatás nyújtását. A fizető várakozóhelyeken Siemens Prisma típusú parkolójegy kiadó automaták működnek, melyek biztosítják a készpénzfizetéses és a korszerű chipkártyás rendszer működését. Az automaták működéséről GSM alapú távfelügyeleti rendszer tájékoztatja a műszerész csoportunkat.

A Debreceni Vagyonkezelő cégeként működő DKV Zrt. 2014 végéig üzemeltette a parkolást Debrecenben. A város döntésének értelmében, a parkolási üzletágat leválasztották a DKV Zrt.-ről és 2015. január 1-től önálló társaságot hoztak létre. A DV Parking Kft. jelenleg 82 ezer négyzetméteren, mintegy hatezer parkolóhellyel és 127 automata működtetésével kezdte meg önálló tevékenységét.